מהו דוד שמש על גז והאם משתלם להתקין אותו במקום דוד שמש רגיל?

נגן וידאו אודות אריק דודי שמש

תוכן עניינים

דוד שמש על גז

דוד החשמל עובד לאט ומייצר חשבון חשמל פזרני ומנופח דבר שהופך אותו ממש לבלתי נסבל. לפיכך, חשוב לדעת שקיימת אופציה נוספת של דוד שמש שפועל על גז. מדובר בשיטת חימום מים מהירה, יעילה וחסכונית בכסף.

כיצד עובד דוד שמש שמונע מגז?

לדוד שמש המופעל על ידי גז ישנו חיישן המזהה את הפעלת המים החמים, החיישן נותן פקודה להפעלת מצת חשמלי. המצת נכנס לפעולה ומדליק להבה במבערים שמחוברים למערכת הגז הביתית. מעל למבערים עובר צינור נחושת שמעביר מים חמים לברזי הבית. נחושת מתחממת במהירות גדולה ולפיכך, תוך מספר שניות יש מים חמים בברז והם יזרמו עד שנסגור את הברז או עד שנפעיל את המים הקרים. מי מכם שמעונין שתמיד יהיו לו מים חמים בבית מומלץ שיעבור למערכת חימום מים בגז.

מהם יתרונות השיטה של פעולת חימום מים על גז?

ברור לגמרי שהיתרון המרכזי של חימום מים בגז הנו מהירות החימום והעובדה שבכל רגע נתון יהיו לכם מים חמים בברזים.

מדובר בחיסכון כספי ברור מכיוון שגז הרבה יותר זול מחשמל, וגם בשל העובדה שאין צורך להפעיל את חימום המים מראש כלומר, זמן מה לפני ביצוע המקלחת מכיוון שחימום המים מידי, ממש בפתיחת ברז המים החמים. 


מהם חסרונות השיטה של פעולת חימום מים על גז?

בחימום מים באמצעות גז ישנה מידה מסוימת של סיכון, התקנה לא טובה עלולה לייצר דליפת גז וזה עניין מסוכן. כדי להימנע ממקרים כאלה יש לדאוג שפעם בשנה חברת הגז תבצע בדיקת תקינות של מערכת הגז הביתית ושל מערכת חימום המים בגז בנפרד. 

במקרים יחסית חריגים חימום המים בגז מייצר ריח מעט לא נעים שעשוי אפילו לגרום בקרב אנשים מסוימים לכאב ראש.

חימום מים בגז מייצר זרם מים חלש יותר מזה שתקבלו בחימום מים חשמלי.

התקנת המערכת לחימום מים בגז היא עניין יקר מכיוון שהיא דורשת לבצע התאמות של מערכת הגז הביתית, כמו החלפת צינור הגז הראשי לצינור עבה יותר. כמו כן, תידרש נקודת חשמל למצת והתקנת צינורות מים עבור כניסה ויציאה של מים חמים.

 

מהו מחיר התקנה של המערכת לחימום בגז + הדוד עצמו?

התקנת דוד שמש לחימום מים בגז עולה בין 3500 שקלים ל- 4000 שקלים, המחיר כולל את מכשיר החימום, הצנרות השונות והמצת, לרבות עלות עבודת ההתקנה. 

היכן רצוי לרכוש דוד גז?

מומלץ לרכוש מערכת לחימום מים בגז מאחת מחברות הגז הגדולות והסיבה לכך שחברות אלה תספקנה לכם שירות 24/7 מקצועי ויעיל, והן אלה שתבצענה אחת לשנה את בדיקת הבטיחות הנדרשת, הכל תחת קורת גג אחת.

החיים הנוחים עם מערכת חימום מים על גז

דוד שמש שעובד על גז משפר את איכות החיים בבית, במשך כל שעות היממה יהיו לכם מים חמים שמתחממים במהירות הבזק. מחיר התענוג בשוטף זול יותר מחימום מים באמצעות בוילר חשמלי ולפיכך, מדובר בעסקה טובה מכל הבחינות. 

איש המקצוע שלכם להתקנת דודי שמש ואינסטלציה – אריק דודי שמש

אנחנו אריק דודי שמש מספקים אחריות מלאה ללקוחות שלנו על כל התקנה כך שתמיד יש לכם על מי לסמוך!  אנחנו למעשה מספקים את כל השירותים תחת קורת גג אחת וכאן אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שבסיום העבודה תוכלו להנות ממים חמים וממערכת אינסטלציה שפועלת כמו שצריך!

אנו מספקים שירותי דוד שמש ואינסטלציה באיזורים הבאים :

עוד שאלות נפוצות שלקוחות שואלים

דוד שמש כוללת את הדוד עצמו, קולט לדוד, מעמד מתאים וצנרות. לפני שמזמינים דוד שמש חדש, צריך לדעת שלא ניתן לבצע התקנה בגגות שאין בהם מקום, על גגות רעפים ישנים או בדירות שאין בהן גישה להתקנת הצנרת. עם זאת, כן צריך וכדאי להזמין מתקין שיבוא לביקורת ויבדוק אפשרות להתקנה. במידה ואי אפשר להתקין דוד שמש חדש, יכול להיות שהפתרון הרלוונטי יהיה להתקין דוד חשמל. לכן חשוב לפנות אל איש מקצוע שמתמחה גם בהתקנת דודי שמש וגם בהתקנת דודי חשמל. ביקור של טכנאי דודים לצורך קבלת הצעת מחיר לא אמור לעלות כסף. אם מזמינים טכנאי דודים לתקן את הדוד, אפשר גם להתייעץ איתו לגבי החלפה שלו בדוד חדש.

משך זמן העבודה תלוי בכמה פרמטרים. ראשית, יש להביא בחשבון את הנגישות אל הגג ואת המיקום של הדוד. שנית, הרבה תלוי בשאלה מה נפח מכל המים ועד כמה נוח להעלות אותו לגג. לאחר מכן, צריך להפריד בין פרויקטים שבהם מתקינים רק דוד חדש לבין פרויקטים שכוללים החלפת צנרת. בכל מקרה, הזמן הממוצע שלוקח להחליף דוד ישן ולהתקין דוד חדש לא אמור להיות יותר מיום עסקים. ברוב המקרים לוקח פחות זמן להחליף דוד שמש בבית פרטי ויותר זמן בבניין מגורים שהגישה אליו מוגבלת.

התקלות הנפוצות שעלולות להתרחש בעקבות התקנה לא מקצועית או על רקע בלאי של דוד שמש הן נזילות מים, דוד שמש שלא מחמם או בעיה ברכיבים כמו מאיץ חום וטרמוסטט. ברוב המקרים הנזילה היא מהצנרת של דוד השמש או קולטי השמש, לכן אפשר לתקן חיבורים רופפים או פגמים בצינור וחורים שנוצרו עם השנים. אם הנזילה היא מהפלאנג', צריך כנראה להחליף אותו כי הוא החליד והתיישן. במקרים של נזילה ממכל הדוד, מה שבעלי מקצוע מכנים אוגר מים, צריך להחליף את כל הדוד. במקרים שבהם ההתקנה לא מקצועית, עלולות להופיע תקלות בתרמוסטט של דוד השמש או במאיץ החום שמותקן כדי לשפר את היעילות של דוד חשמל. 

קודם כל, חשוב לשאול את הטכנאי לגבי החברה שמייצרת את הדוד ולברר על האמינות שלה. לאחר מכן, יש לשאול מה תקופת האחריות שמקבלים על ההתקנה ועל הדוד ומה היא כוללת. בהמשך, אפשר לשאול את הטכנאי לגבי המלצות שיש לו לגבי מיקום קולטני השמש ושיפור הביצועים והיעילות שלהם ביחס למיקום השמש והתאורה הטבעית. שאלות כאלה מול הטכנאי לפני התקנה או תיקון של הדוד לא רק יחסכו בהוצאות מיותרות בעתיד, אלא גם יאפשרו לנו להפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל.

העמידות הממוצעת של דוד שמש איכותי יכולה להגיע ל-5-7 שנים. תקופת האחריות על הדוד יכולה להיות קצרה יותר ולהתחיל ב-3 שנים בלבד, אבל יש גם חברות שמציעות אחריות לתקופה של 10 שנים ומעלה. עם זאת, יש להפריד בין תקופת אחריות על ההתקנה לבין אחריות על הדוד. חוץ מאשר האחריות, ניתן לשפר את העמידות של דוד שמש באמצעות תחזוקה נכונה: לנקות את הקולטים לקראת הקיץ, לוודא שאין נזילות ולהתקין תרמוסטט שישלוט על טמפרטורת החימום המקסימאלית וימנע מדוד השמש להתפוצץ ולגרום נזקים חמורים.

מצאו אותנו ברשתות החברתיות –

מתקין מורשה של החברות הכי גדולות בארץ

דילוג לתוכן