10 טיפים מדהימים לשמירה על חיי דוד השמש

נגן וידאו אודות אריק דודי שמש

תוכן עניינים

רוצים ליהנות ממים חמים תמיד וגם לחסוך לא מעט כסף? אז קבלו 10 טיפים שימושיים לשמירה על חיי הדוד השמש שלכם במצב אופטימאלי, באמצעות תחזוקה נכונה! כך עושים זאת:

1. הפעלה מינימאלית של הדוד - לתוצאות מקסימליות

לא טוב להשאיר את הדוד דולק יותר מהזמן הדרוש. הדבר לא רק מבזבז חשמל, אלא גם מקצר את חיי הדוד. בכדי להבטיח זאת, ניתן להתקין טיימר לדוד. מאיץ חום הוא עוד רכיב שניתן להתקין, אשר מקל על הדוד לבצע את עבודתו ומאיץ אותה.

מומלץ לכוון את התרמוסטט מתחת למקסימום, בכדי שגוף החימום לא יעבוד שלא לצורך. די ב-65 מעלות למשל. כמו כן, כדאי כמובן לנצל את שעות השמש, בכדי שלא לבזבז את תרומת הקולטים לחימום.

2. ערנות לתקלות

חשוב לשים לב, לסימנים שונים של פעילות לא תקינה בדוד. למשל, חימום איטי מדי או מקרים שבהם קופץ מפסק בלוח החשמל של הדירה, תוך כדי הפעלת הדוד.

בבדיקה ויזואלית של הדוד בלבד, אתם עשויים לקבל אינדיקציות נוספות לתקלות מתפתחות. למשל נקודות חלודה או חוטי חשמל חשופים.

3. טיפול מהיר בתקלות הידועות לכם

יש להתייעץ עם טכנאי דוד שמש לגבי החומרה של התקלה שמצאתם, הבעל מקצוע יכווין אתכם לכיוון פיתרו התקלה. אין לגעת בעצמכם בכבלים חשמליים או במערכות החשמל שבדוד! זוהי סכנת חיים וקרו המון מקרים של פציעות חמורות בגלל כאלו שחשבו שיפתרו את התקלה בעצמם

4. תחזוקה וביקורת תקופתית למערכות הדוד שמש

כדאי להזמין טכנאי דודים שיעשה טיפולי תחזוקה תקופתיים למערכות דוד שמש.

5. ניקוי קולטי השמש באופן תקופתי

שטיפה חיצונית של הקולטים, היא פעולה פשוטה של תחזוקה מייעלת. לרוב, תוכלו לבצע זאת לבד. לא לגעת בשום איזור חשמלי הנראה לכם ראוי לניקוי.

6. בדיקה של בטיחות ויציבות תושבת הדוד

אל תניחו שהדוד כבד ולכן אין סיכוי שהוא יזוז ממקומו. תושבת הדוד עשויה להחליד ולהתמוטט, החיבור שלה לדוד עשוי להיות פגום, קולטים עשויים "לעוף" ברוחות חורף חזקות ועוד. קחו זאת בחשבון, בשימוש בגג ובבדיקה ויזואלית של הדוד.

7. צמצום אבנית

אבנית היא גורם בולט במיוחד, בכל הנוגע לתקלות בדודי שמש. למרות שאיכות המים שונה ממקום למקום, אבנית ברמות שונות קיימת בהם בכל מקרה.

אבנית על גוף החימום מפריעה לו לבצע את עבודתו כהלכה ואף עשויה לגרום לשריפה שלו. ניתן להתקין מסנן אבנית בכדי לצמצם תופעה זו. רק קחו בחשבון, שהמסנן דורש החלפת פילטר תקופתית בכדי להיות אפקטיבי.

8. החלפה של דוד ישן במקרים של צורך

אם דוד ישן מאוד ולא נגעתם בו מספר שנים, כדאי לשקול להחליף, או להזמין טכנאי שיבוא לבדוק לכם אותו. גם אם הוא עדיין עובד לכאורה באופן תקין. אחריות כבר אין עליו והתקלות רק ילכו ויתרבו, אז למה לקחת סיכון?

9. בחרו ברכיבים איכותיים

אם רוכשים דוד חדש מומלץ מאוד לרכוש דוד איכותי, עם תו תקן ואחריות! לכאורה, מדובר במתקן פשוט למדי. מבחוץ זה נראה כמיכל מים שמחובר לקולטים הסולאריים. אך בפועל, יש חשיבות רבה לאיכות הבנייה של הדוד והקולטים ושל רכיביהם השונים.

10. להתקין לדוד השמש שלכם רק רכיבים איכותיים

לעבוד עם מומחה – מומלץ להקפיד על איכות בכל הנוגע לתחזוקת הדוד ומתקין הדוד שלכם והדבר מתבטא ברמת הטכנאי שמזמינים. מבחינה כספית, כדאי לזכור שהשקעה כזו באיכות, תחסוך לכם כסף ועוגמת נפש בטווח הרחוק לאורך שנים.

איש המקצוע שלכם להתקנת דודי שמש ואינסטלציה – אריק דודי שמש

אנחנו אריק דודי שמש מספקים אחריות מלאה ללקוחות שלנו על כל התקנה כך שתמיד יש לכם על מי לסמוך!  אנחנו למעשה מספקים את כל השירותים תחת קורת גג אחת וכאן אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שבסיום העבודה תוכלו להנות ממים חמים וממערכת אינסטלציה שפועלת כמו שצריך!

אנו מספקים שירותי דוד שמש ואינסטלציה באיזורים הבאים :

עוד שאלות נפוצות שלקוחות שואלים

דוד שמש כוללת את הדוד עצמו, קולט לדוד, מעמד מתאים וצנרות. לפני שמזמינים דוד שמש חדש, צריך לדעת שלא ניתן לבצע התקנה בגגות שאין בהם מקום, על גגות רעפים ישנים או בדירות שאין בהן גישה להתקנת הצנרת. עם זאת, כן צריך וכדאי להזמין מתקין שיבוא לביקורת ויבדוק אפשרות להתקנה. במידה ואי אפשר להתקין דוד שמש חדש, יכול להיות שהפתרון הרלוונטי יהיה להתקין דוד חשמל. לכן חשוב לפנות אל איש מקצוע שמתמחה גם בהתקנת דודי שמש וגם בהתקנת דודי חשמל. ביקור של טכנאי דודים לצורך קבלת הצעת מחיר לא אמור לעלות כסף. אם מזמינים טכנאי דודים לתקן את הדוד, אפשר גם להתייעץ איתו לגבי החלפה שלו בדוד חדש.

משך זמן העבודה תלוי בכמה פרמטרים. ראשית, יש להביא בחשבון את הנגישות אל הגג ואת המיקום של הדוד. שנית, הרבה תלוי בשאלה מה נפח מכל המים ועד כמה נוח להעלות אותו לגג. לאחר מכן, צריך להפריד בין פרויקטים שבהם מתקינים רק דוד חדש לבין פרויקטים שכוללים החלפת צנרת. בכל מקרה, הזמן הממוצע שלוקח להחליף דוד ישן ולהתקין דוד חדש לא אמור להיות יותר מיום עסקים. ברוב המקרים לוקח פחות זמן להחליף דוד שמש בבית פרטי ויותר זמן בבניין מגורים שהגישה אליו מוגבלת.

התקלות הנפוצות שעלולות להתרחש בעקבות התקנה לא מקצועית או על רקע בלאי של דוד שמש הן נזילות מים, דוד שמש שלא מחמם או בעיה ברכיבים כמו מאיץ חום וטרמוסטט. ברוב המקרים הנזילה היא מהצנרת של דוד השמש או קולטי השמש, לכן אפשר לתקן חיבורים רופפים או פגמים בצינור וחורים שנוצרו עם השנים. אם הנזילה היא מהפלאנג', צריך כנראה להחליף אותו כי הוא החליד והתיישן. במקרים של נזילה ממכל הדוד, מה שבעלי מקצוע מכנים אוגר מים, צריך להחליף את כל הדוד. במקרים שבהם ההתקנה לא מקצועית, עלולות להופיע תקלות בתרמוסטט של דוד השמש או במאיץ החום שמותקן כדי לשפר את היעילות של דוד חשמל. 

קודם כל, חשוב לשאול את הטכנאי לגבי החברה שמייצרת את הדוד ולברר על האמינות שלה. לאחר מכן, יש לשאול מה תקופת האחריות שמקבלים על ההתקנה ועל הדוד ומה היא כוללת. בהמשך, אפשר לשאול את הטכנאי לגבי המלצות שיש לו לגבי מיקום קולטני השמש ושיפור הביצועים והיעילות שלהם ביחס למיקום השמש והתאורה הטבעית. שאלות כאלה מול הטכנאי לפני התקנה או תיקון של הדוד לא רק יחסכו בהוצאות מיותרות בעתיד, אלא גם יאפשרו לנו להפיק ממנו את מלוא הפוטנציאל.

העמידות הממוצעת של דוד שמש איכותי יכולה להגיע ל-5-7 שנים. תקופת האחריות על הדוד יכולה להיות קצרה יותר ולהתחיל ב-3 שנים בלבד, אבל יש גם חברות שמציעות אחריות לתקופה של 10 שנים ומעלה. עם זאת, יש להפריד בין תקופת אחריות על ההתקנה לבין אחריות על הדוד. חוץ מאשר האחריות, ניתן לשפר את העמידות של דוד שמש באמצעות תחזוקה נכונה: לנקות את הקולטים לקראת הקיץ, לוודא שאין נזילות ולהתקין תרמוסטט שישלוט על טמפרטורת החימום המקסימאלית וימנע מדוד השמש להתפוצץ ולגרום נזקים חמורים.

מצאו אותנו ברשתות החברתיות –

מתקין מורשה של החברות הכי גדולות בארץ

דילוג לתוכן